Dela nyhet
Funktionärer till O-ringen 2026 i Göteborg
19 maj, 21:03

Alla Uvar behövs som funktionärer på O-ringen 2026 i Göteborg
Nästa sommar går O-ringen i Göteborg och då får vi se arrangemanget från en annan sida, nämligen från arrangörshåll. Det ska bli intressant och kul! En hel del jobb har redan startat och en del av det är att samla ihop funktionärer från alla arrangörsklubbarna i distriktet, däribland Uven. Vi räknar med att alla som är aktiva i Uven ställer upp som funktionär under O-ringen 2026. Är du lite aktiv hjälper du till lite och är du mycket aktiv vill du säkert hjälpa till mer. Absolut mest tid behövs under vecka 30 så även om vi vill ha in anmälningar nu så kommer det stora flertalet inte att göra någonting förrän sommaren 2026. Vill du få större insyn och förståelse för hur det går till att arrangera en så stor tävling så väljer du att vara med i planeringsfasen där alla uppgifter inte behöver ta för mycket tid.
Registrering av funktionärsskap:
- Alla funktionärer ska registrera sig i Axaco Air genom att fylla i uppgifter på länken, https://axacoair.se/go?
5Cg1mFgx - Obs, spara välkomstmailet för det är genom en länk i det du kan ändra personliga uppgifter.
- Du kommer att få registrera personuppgifter med kontaktinformation, tröjstorlek, funktionärsförening (Välj IK Uven) och lite bakgrund om dig själv samt önskan om vad du vill jobba med under O-ringen.
- Om du väljer att jobba med din klubb (IK Uven) kommer det (just nu) att bli vid en start, en kiosk på campingen eller Pre-O (ange gärna vilket av detta under Annan info om du har specifikt önskemål).
- Har du en drömuppgift så väljer du den under Jag vill aktivt söka ett visst område.
- Kryssa gärna i flera möjligheter om när du vill jobba som funktionär och prioritera ev önskemål under Annan info
- Med funktionsansvar avses hyfsat hög nivå. Mycket är tillsatt men inte allt.
- Tyvärr går det inte att ändra sina val själv men vill du göra det, kontakta funktionärsansvarige i klubben, Annika Aasa (annika@ikuven.se)
Vi vill så snart som möjligt tillsätta en startansvarig för vår start och en kioskansvarig för vår kiosk. Dessa kommer att gå på något/några informationsmöten under året innan och sedan samordna starten resp kiosken. Hör av dig till någon i styrelsen om du är intresserad och vill veta mer.
Alla frågor är välkomna, har vi inte svaret direkt, tar vi reda på det.